tirsdag 30. juni 2009

Verdens flinkeste hund

I går kveld dro vi innom Fjellanger hundeskole. Vi hadde avtalt å komme etter et valpekurs for at han skulle få hilse på noen snille hunder. Jeg var spent. Han var nysgjerrig når vi kom frem og han så at det var hunder der :) Kjempepositivt. Jeg var rolig (endelig) og det merket nok han. En av hundene bjeffet mot han, da skvatt han litt og klynket, men vi ble der bare - så på fra god avstand. Så når kurset var ferdig plukket instruktøren ut fire hunder han skulle få hilse på en og en. Eierne hadde tid og sagt seg villig. Kjempeflott.
Første hunden var verdens snilleste, en type jakthund som er litt lav og kraftig. Vet ikke hva de heter, men de er utrolig snille. Det gikk kjempefint. Hugin var ivrig,interessert og glad. Så kom en nova scottia ??? Eller noe sånt heter den....det gikk også kjempeflott. Så kom en vilter "dalmis", det var en jente på 4 mnd. De løp rundt, rullet rundt og hun la han i bakken. Jeg var litt urolig fordi han ble lagt sånn i bakken av henne,men det var helt tydelig lek. Han lagde ikke lyd. Instruktøren løftet hun av Hugin og da løp han etter...så han syns det var greit :) For en hund !!! Ett døgn siden traumet og han er så flink. Siste hunden var jeg skeptisk til. Det var en buhundtype, og det var den som hadde bjeffet på han. Jeg sa det til instruktøren og hun ba eieren av den om å holde den i båndet hele tiden. De hilste og den var litt voldsom, Hugin løp vekk, men ikke bak beina våre - bare holdt litt avstand. Dyktig !!!! Instruktøren skrøt veldig av han, syns han hadde så fint språk og var fin med hundene. Håper dette betyr at det ikke har satt seg som et minnebilde.

Han sov fint gjennom natten og i dag var han med meg på jobb igjen. Hunden min er tilbake :)
Han kulte han på kontoret mens jeg hentet vann og kaffe (løp ikke i beina mine). Jeg var og på nabokontoret med døren lukket en stund - han lå så fint - jeg gikk ut og så til han...ga han muligheten å bli med...men han slappet bare av der han lå. Bortskjemt av hun i kontoret bortenfor har jeg en mistanke om :)
Han lå ute på terrassen etter lunch. Det er skygge på halve siden og frisk vind som blåser. Den går rundt hele huset. Alle har vinduene åpne og han gikk rundt og hilste inn gjennom vinduene - Sjarmøren.

Vel hjemme var det tid for lek og kos. "Søs" hadde besøk av venninner og det var han glad for - Lekekamerater :) Tid til en liten tur fikk vi og. Vi skal reise på torsdag morgen og er opptatt i morgen kveld (på kurs)...men det er så kjedelig å pakke....hvis jeg bare ikke begynner....kommer noen og gjør det da ??? Skulle hatt en sånn tryllestav - bippety-boppeti-bo ferdigpakket bil :)

2 kommentarer:

  1. Hei.

    Det er så kjekt å lese at det går så fint med lille Hugin etter den triste hendelsen. Tror dette går bra. All lykke til videre med treningen, og ha en strålende fin sommer i Sverige.

    mvh Linda & Ronny

    SvarSlett
  2. Skrevet i vår gjestebok 2. juli d.å.

    Jeg vil ønske den uheldige broren min Hugin lykke til og god bedring. Håper du får hilse på mange snille hunder fremover. Husk det brodern, de fleste er veldig hyggelige. Ikke noe ok og få slike "teite" hunder og "leke" med

    Vi forsøkte skrive i bloggen din, men hun mamman min fikk det ikke til.
    Vil samtidig ønske alle en riktig god sommer!!!

    Det er bror Bandit som hilser

    SvarSlett