mandag 29. juni 2009

Skadet !

I går skjedde det som bare ikke skal skje....vi traff en sprø hund.
Hugin løp løs sammen med en schæfer (min kollegas) og noen andre hunder, plutselig hører jeg han "skrike",bare at stemmen forsvant....en stor rottweiler sto over han med hodet i et låst grep inni sin munn. Jeg ble helt forferdet,løp til med en gang jeg hørte første skriket. Eieren av Rottweileren fikk han til å slippe, Hugin løp rundt og skrek litt før jeg fikk tak i han - han var redd,blodig og hadde vondt.
Dette skulle han ikke ha opplevd, jeg er så sint på meg selv som slapp han løs med andre hunder når jeg ikke kjente alle. Jeg syntes det så helt forferdelig ut, minst sying...men det var mer drevne hundefolk der som tok seg en titt og sa at det ikke var gått gjennom huden mer enn ett sted (tannen). Vi roet oss ned på pleddet og ble sittende en liten stund for å se hvordan det gikk med han. Han var redd og skvetten mot de hundene som var igjen,deriblandt var en veldig fin boxer. Den holdt seg i nærheten,men uten å se på Hugin - viste at han kunne slappe av virket det som "vi er ikke alle sånn "...Når vi var relativt trygg på at han ikke skulle gå i sjokk eller noe ruslet vi tilbake til bilen. På veien traff vi en liten hund, jeg spurte på avstand om det var greit at de hilste hvis hun var rolig og snill. Hugin var nysgjerrig og snuste på henne. Eieren hadde hatt dobbermann før og sa at vi hadde hatt maks uflaks....de skal ikke gjøre sånn med valper (eller voksne) men vi traff på en som var "sprø". Jeg renset såret når vi kom hjem, og så at det ikke var så ille som jeg først hadde trodd. Jeg ringte oppdretter - dette er nytt og jeg var veldig usikker. Skulle vi dra til dyrelegen ? Han som hater bilturer ? Vente til dagen etter ? Se det ann ? Han var så grei å komme på "hjemmebesøk", hadde med seg salve vi kunne smøre på og sjekket han. Det var godt, jeg roet meg ned mange hakk. Tusen takk :)

I dag har han vært med meg på jobb. Han har fotfulgt meg...noe han aldri har gjort før. Fulgt meg til dodøren og inn for å hente kaffe.Men han merker nok at jeg er "satt ut" og blir usikker av det. Tisset inne to ganger (det har han ikke gjort på over 1 1/2 mnd.)
Jeg skal ut med han nå på et valpekurs så han får treffe noen snille hunder. Så skal vi på kurs på onsdag. Så er det ferietid, og vi får bare prøve å la han treffe snille hunder, selv om det ikke er så mange hunder der vi skal.

Vi krysser fingre og tær - fine hunden vår !!!

2 kommentarer:

  1. Uff, så uheldige lille Hungin har vært. Ikke kjekt å få oppleve slikt i så ung alder.Krysser fingrene for at det går bra.
    Vi traff dere på agilitystevne i Bergen. Hugin lekte med vår groenendael hannvalp.

    Ha en god sommer.
    Hilsen Kristin & Diamond

    SvarSlett
  2. Takk for kjempekoselig hilsen. Heldigvis ser det ut til å gå bra. Håper vi treffes igjen - det var veldig kjekt.

    God sommer til dere og - og lykke til med trening :)

    SvarSlett