søndag 14. juni 2009

Nok en deilig helg :)

Lørdag tok vi Hugin med inn i Nordnæsdalen, i fyllingen. Der skulle det være Agility stevne og vi tenkte det ville være fin miljøtrening, og gøy å se på.
Det var ganske vanskelig å finne frem, men til slutt var vi på rett vei, og siste biten var vi ikke i tvil...da gikk vi etter lyden.
Det var flere belgere der og vi traff mange hyggelige hundefolk. De tok kontakt og forklarte og innviet oss i det som skjedde på banen.Er alle så greie eller bare belgerfolk ???
Hugin var, forholdene tatt i betraktning, veldig rolig. Virket ikke stresset. Han har godt av å høre bjeffing. Han har og godt av å se at ikke alle hunder vil hilse.

Det ser kjempegøy ut både for hundene og eierne - det var en avslappet atmosfære, selv om noen selvfølgelig stresset seg opp (helst eierne da) og brølte litt - men det hører vel med.

Vi trente litt med klikkeren senere på dagen. han begynner å skjønne det nå - det har noe med fjeset å gjøre...kommer opp på siden, men ikke helt rundt enda. Om jeg snur meg helt rundt stirrer han tolmodig på ryggen min :). Som pause jaget jeg han litt...da stikker han under Rhododendronen og blir full av klissete blader.
Jeg bare elsker personligheten hans - han passer godt inn hos oss det er helt sikkert :)

Jeg tok en kveldstur, selv om vi tenkte han hadde fått lekt og brukt hodet nok. Det var så fint vær og jeg var oppe fra sofaen for første gang på flere dager etter en kraftig forkjølelse. Den ble litt lenger enn jeg hadde tenkt, men han var så kvikk i stegene - går så fint i bånd. Jeg blir usikker på om vi skal begynne å klikke for å belønne, det funker så bra.
Når vi nærmer oss huset står Rexie, en 6 år gammel flatcoated retriver, og venter i porten sin.Han bjeffer på lang avstand når han ser oss - helt tydelig at han innviterer oss inn. Hugin blir kjempeglad og de løper rundt på plenen en liten stund. Hugin har skjønnt hvordan han skal få Rexie til å løpe etter seg...han tar lekene fra ham !

Søndag tok vi nok en gang en bytur.
Vi startet i museéhagen...."kan jeg få tak i de fiskene ???"
Så spaserte vi rolig nedover mot sentrum.
Det er mye å se på og han går ikke så fint i båndet hele tiden, men han var kjempeflink syns vi :)
Over festplassen - hvor han nesten ble adoptert av en rhodisian ridgeback (eller hvordan det skrives) Hun hadde innbillt svangerskap. Det var en utrolig flott hund. Men vi slapp løs :).
Klatretid for barna på Ole Bull statuen...og jeg klarte å få lokket Hugin utpå steinene....der ble han foreviget av en flokk japanske turister. Noen amerikanere ville ha han med seg tilbake på cruise skipet....kort sagt han er en sjarmør. Vi tok en pizza på uteserveringen på Vågsbunnen - det ble en kald fornøyelse for oss, for det blåste surt, men Hugin nøt det. Så kjørte vi hjem :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar