torsdag 2. juli 2009

Sommerferien er igang :)

I går var det valpekurs igjen og det gikk strålende. Han klarte seg fint med de andre hundene og han klarte å jobbe, ikke verst. Flinke Hugin gutten. Han brukte litt tid på å forstå sitt bare ved å prøve selv. Jeg har ført hånden over hodet. Men når han skjønte det smalt han i bakken hele tiden. Dekk gikk og kjempebra. Først satt han noen ganger, men så la han seg helt ned :) Flinke,smarte hunden.....
Kjekt å se han så fin igjen - helt utrolig.

I dag var dagen for bilkjøring....og det er han jo så god på :( ...not !!!! Varmt er det jo og nå, så det gjør det jo ikke lettere akkurat. Vi kjørte i to biler. Jeg,barn og hund i en og mann i en. Dermed bestemte jeg meg for å ha Hugin fremme på gulvet på passagersiden. Jeg hadde airconditionen på kallt og den blåste ned på gulvet. Det fungerte kjempefint. Han sovnet !!!
Vi stoppet for lufting på voss, tvang i han vann, han var ikke veldig interessert. Så kjørte vi videre over fjellet. Stoppet igjen på vår faste rasteplass på Tyin. Der er det jo bare nydelig. For å unngå at han åt saueskit (som jeg tenkte ville komme opp igjen inne i bilen..) kastet jeg litt ostebiter til han innimellom, som han snuste opp og spiste med stor iver. Ideen fikk jeg av Kenneth på kurset i går. Funket bra det. Han tigget jo ikke, fikk bare litt søksoppgave mens vi spiste. Han er faktisk helt utrolig på det og, han legger seg vekk fra oss når vi spiser. Første dagen vi hadde han satte vi oss ned for å spise. Han klynket litt og vi ignorerte han - han la seg ned ved stuebordet og siden har det funket supert med måltid.
Vi var trøtte men superfornøyde med kjøreturen når vi kom frem til Lillehammer. Så flinke kjørebarn og super kjørehund. Du skal se at han foretrekker langkjøring han og :)

Stedet vi bor på er nydelig. Ser ut som et gammelt vandrehjem. Plen utenfor, tursti og badekulp rett ved. Det var så fint her att Hugin blir igjen her med far imorgen (noe far er veldig fornøyd med), mens jeg og ungene går i Hunderfossen i morgen.
Så er det en natt til før ferden går videre til Sverige :)
Der har vi ikke nett, så bloggen blir ikke oppdatert på en stund da.
GOD SOMMER

1 kommentar:

  1. En riktig god ferie til Hugin og hans familie.

    Hilsen Anja (tidligere SIB ansatt)

    SvarSlett