torsdag 25. juni 2009

Klikk,klikk,klikk.....

I går var det kurskveld igjen. Inkalling og gå pent i bånd sto på programmet.
Hugin var utrolig flink :) Han gikk som en prins i bånd og var konsentrert om oss selv om det var andre hunder tilstede. Han har jo gått fint i bånd, så det var nok lett for han...men likevel var vi stolte som bare det....Inkalling gikk også fint, men han var litt sliten da. Det var utrolig varmt.
Kjekt å treffe Flora, hun var og kjempeflink. Ble litt plaget av en hund, men ga godt beskjed ( det er bra - bare gi beskjed :)) Hun kommer til å bli helt nydelig, man ser for seg henne som voksen dame. Hun og Hugin er helt sammenflettet - Søskenkjærlighet ??? :)

I dag var Hugin med meg på jobb i villaveien. Han er så utrolig fin og rolig. Lå fint på kontoret med åpen dør. Sjarmerte alle som kom innom ( og mange kom innom med dårlige unnskyldninger bare for å få klappe han...) Ut på luftetur i Botanisk hage for å "tisse", og han gikk igjen som en prins i bånd....han får mange blikk, og det forstår jeg jo - han er jo helt nydelig! Jeg slutter ikke å forundre meg over hvor godt han takler nye situasjoner.

På kvelden øvde vi "gå fint i bånd" med klikkert....han var så flink og jeg fikk helt blod på tann...det er så gøy å klikke. Det er helt utrolig å se hvordan han forstår hva han skal gjøre og hvor lett det er å belønne rett adferd. Vi gikk 10 skritt,klikk, 10 nye skritt,klikk....helt til vi var 100 m. hjemmefra og jeg gikk tom for godbiter !!!! Da løp vi opp bakken, og han "nafset" ikke i beina mine. For en fantastisk trening :)
Hugin var helt med fortsatt så vi øvde litt håndtarget (med nye godbiter )
Vi kommer til å sove godt i natt begge to - dette var gøy :) Vi kommer nok til å møte motgang - men ikke i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar