onsdag 31. mars 2010

Verdens flinkeste hverdagshund !!

Det blir kanskje litt merkelig, men jeg må bare skrive noen ord om vår flotte hverdagshund :)
Vanligvis er det jo resultater på lydighetsbanen, i konkurranser eller utstillinger som nevnes. Men de fleste av oss er jo bare ute etter en god kamerat i hverdagen !
Hugin var med meg på Osterøy i går. Der kommer han inn i et fremmed hus, slår seg til ro og ligger fint mens det forberedes nydelig hjortegryte på kjøkkenet !!
Det at han er så grei å ta med seg, gjør at vi tar han med, og da blir han jo greiere å ta med :)
Hun jeg var på besøk hos fikk besøk av sin mor som var redd for hunder - Hugin møtte henne i gangen, som den vennlige-slikkende vakthunden han er :) Hun kommer inn på kjøkkenet og koser med han mens hun sier at hun er redd for hunder...."men man ser jo at han her er snill "
Den komentaren får vi ofte høre og det er utrolig kjekt.
Han har vært med på jobb, på hotell, på seter, buss, ulriksbane, fløybane, byen, kjøpesenter, etc.
Når vi slipper han ut i hagen så gjør han sitt og kommer tilbake til døren og bjeffer "jeg vil inn igjen" det er helt fantastisk. Det er ikke inngjerdet hage, så han kan stikke - men det gjør han ikke, enda :) Vi må få grind på plass før tispene i nabohuset får løpetid :)
Han har operert bort ulveklørne nå (selv om med det navnet ville jeg egentlig beholdt de - siden jeg elsker ulver og til og med har matet ulver med NSB elg). Han var superflink! Vi skiftet badasjer annenhver dag og da la vi han på rygg, helt OK. Vetrinæren ble faktisk imponert når vi tok stingene. Hun ville bare legge han over med makt, og han protesterte,jeg spurte henne hva hun ville, "få han på siden" sa hun. OK bare la meg gjøre det sa jeg :) Jeg ba Hugin om å legge seg, han gjorde det -og så sa jeg "helt ned".. og der var han på siden !!! Hun så på meg, "han var flink"..."ja det hjelper å informere de om hva du vil de skal gjøre" :)
Så fortalte de at han måtte ha krage på om natten og når han var alene for ikke å slikke på sårene. Det strider helt imot all pedagogikk og psykologi jeg har lært..og vi klarte å unngå det når han hadde bandasjer. Han slikket på såret - jeg sa NEI kraftig og siden har han ikke slikket...flinke gutten, da slipper han krage !

Den hunden kommer til å snakke en av dagene :)

Fantastiske gener på han her !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar