mandag 2. november 2009

Vetrinærbesøk,trening og tur = Helg :)

Vetrinærbesøk. Han skulle sjekke ørene for det ene så "skittent ut", men det luktet ikke. Han er jo så glad når han kommer inn til dyrelegen. Venterommet er jo fullt av mennesker og dyr - Gøy !
Men det var det ikke fredag formiddag. Ingen pasienter i kø, men mange ansatte med god tid og studenter. Så han fikk masse oppmerksomhet. "Åhh, en sosial belger, Åhh, han var ikke mye reservert, Åhh han var ikke skvetten, Så fint å se en så rolig belger, De avler visst bedre på de nå..." Det er kjekt når han kan være en god ambasadør for rasen, selv om jeg tror det tar sin tid før ryktet til belgerne er tilpasset virkeligheten. Hugin er en drøm på vetrinærbordet. Det var litt sopp, men ikke så ille - han har nok rullet seg for mye i løvet trodde hun. Så nå er det drypping morgen og kveld av ører.
På kvelden dro vi spontant på trening på Myrbø. Der møtes flere for å trene om fredagskveldene og om det er noe Hugin trenger så er det å trene sammen med andre hunder. Han har kun øyne for de andre hundene når det er noen i nærheten, og bryr seg fint lite om meg :)
Målet var å få Hugin til å se på meg to ganger...så kunne jeg klikke for den kontakten....noe mer ville ikke være realistisk med andre hunder i nærheten!
Ganske riktig var han helt overivrig etter å få hilse på de som var tilstede, noe han ikke fikk og derfor ble frustrert og både dro og bjeffet...
Men så skjedde underet, den hunden slutter aldri å overraske meg ! Han begynte å ta kontakt ofte, og til slutt kunne vi faktisk trene litt og. Jeg ble helt overrumplet :) Men når man skal trener sånn med flinke folk rundt seg, så blir man ganske stille (jeg i hvertfall) og gir både dårlige kommandoer og utydelige signaler - for det er litt flaut - så med det i tankene er det enda mer utrolig at han klarte å gjøre noe som helst.
Men så klarte jeg jo selvfølgelig å "kludde det til", når vi skulle trekke oss tilbake - så fant jeg ikke bilnøkkelen ! Hvordan er det mulig !!! Selvfølgelig når det passer som dårligst og barna skal kjøres og hentes og allt mulig annet. Alle som var der å trente hjalp til, lyste med mobiler, og lånte ut mobil, så jeg kunne ringe for å bli hentet....helt utrolig - jeg hadde gått fra mobilen hjemme !!!
Etter fantastisk hjelp fra sporty folk ble nøkkelen funnet, der jeg hadde satt fra meg sekken med en gang jeg kom. Der tok jeg klikkeren ut av lommen, og nøkklene fallt ned i en løvhaug. Nå får jeg bare stille med noen kalde øl eller kake til hjelpemannskapet neste fredag....
Men selv med den avslutningen var jeg veldig fornøyd med Hugins innsats - Han er ingen dumming. Han elsker å jobbe og det er ikke han det står på.

Lørdag var Hugin med far på jobb. Han slapper av selv om det er ganske så mye bråk av alle maskinene. Det er flinke gutten det :)
Det ble en ganske kald og vår tur på kvelden. Iført nytt halsbånd som jeg og søs hadde snopt på Lagunen tidligere på dagen. Der gikk vi og til innkjøp av et utstillingsbånd - i tilfelle vi skal prøve oss på det flere ganger.

Søndag gikk vi topptur på Gullfjellet. Han bare elsket det. Det blåste kraftig, så pelsen stod ut rundt han der han løp fritt. Helt i sitt rette element :) Han er bare helt utrolig fin (jeg er objektiv). Vi rotet litt på vei ned igjen, så vi fikk en litt for spennende nedstigning, men Hugin bare elsket det. Jeg er sikker på at han smilte fra øre til øre der han løp.

En topp helg !
I dag mandag er det siste gang på unghundkurset, så fra nå er det opp til oss. Han elsket jo agilityen sist gang, vi får se hva det blir i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar